作詞/? 作曲/? 演唱男、女/Zac EfronVanessa Anne Hudgens
 
Living in my own world
活在自己的世界
Didn't understand
無法理解
That anything can happen
一切就可能實現
When you take a chance
當你把握機會
 
I never believed in
我從不相信
What I couldn't see
不是親眼所見之識
I never opened my heart(ooh)
我從未敞開心門
To all the possibilities(ooh)
迎接任何可能性
 
I know that something has changed
我知道事情有了變化
Never felt this way
從沒有如此感受
And right here tonight
就在今晚此地
 
This could be the start
Of something new

這也許是全新旅程地展開
It feels so right
感覺如此美好
To be here with you(ooh)
和你(妳)在一起
And now looking in your eyes
而現在看著你(妳)的雙眼
I feel in my heart(feel in my heart)
我衷心地感覺到
The start of something new
全新的旅程已然展開
 
Now who'd of ever thought that(ooh)
現在誰能預料到呢?
We'd both be here tonight(ooh yeah)
今晚我們在此相遇
And the world looks so much brighter(brighter)
世界看起來變得更加明亮
With you by my side
因為有你在我身旁
I know that something has changed
我知道事情有了變化
Never felt this way
從沒有過如此感受
I know it for real
我十分肯定這是真的
 
This could be the start
Of something new
這也許是全新旅程地展開
It feels so right
感覺如此美好
To be here with you(ooh)
和你(妳)在一起
And now looking in your eyes
而現在看著你(妳)的雙眼
I feel in my heart
我衷心地感覺到
The start of something new
全新的旅程已然展開
 
I never knew that it could happen
Till it happened to me

直到美夢成真我才明白它的確存在
I didn't know it before
過去的我從不明白
But now it's easy to see
而現在卻淺顯易見
 
It's the start
Of something new

這是場全新的旅程
It feels so right
感覺如此美好
To be here with you(ooh)
和你(妳)在一起
And now looking in your eyes
而現在看著你(妳)的眼睛
I feel in my heart
我感覺到我的心
 
That it's the start
Of something new
全新的旅程已然展開
It feels so right(so right)
感覺如此美好
To be here with you(ooh)
和你(妳)在一起
And now looking in your eyes
而現在看著你(妳)的眼睛
I feel in my heart
我衷心地感覺到
The start of something new
全新的旅程已然展開
Start of something new
全新的旅程
start of something new
全新的旅程

 

 

  這是迪士尼原創電影【歌舞青春】裡第一首。
  男女主角不小心遇見時一塊兒唱的歌。
  第一次聽比較有Fu。
  後來聽就覺得普普囉!
  不過最近英文歌唱比賽,咱們班呢……
  很不巧就是選了這首歌哩。
  籃底字是男聲。
  粉紅底字是女聲。
  綠底字是男女合聲。
  後面()內的,不知道有沒有記錯。
  其實男生或是女生唱都好啦。
  就稱為自我風格吧!(逃)

 
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    YouYou.Bai 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()